Vijf hectische dagen in Bangkok

28 september 2015 - Bangkok, Thailand

De vijf dagen in Bangkok zijn al om en we gaan onze reis vervolgen naar Ayutthaya. De afgelopen dagen heb ik veel gezien en gedaan in het hectische Bangkok.  Laura was de eerste dag nog steeds niet lekker en bleef daarom in het hostel. Ik ben toen met twee Nederlanders een hapje gaan eten en hebben Khao San Road bezocht. Wat een drukte iedereen spreek je aan met lach gas, buckets, pingpongshows noem het maar op.  Hier kun je ook insecten eten, wat de twee andere Nederlanders dan ook deden. Ze namen samen een schorpioen, wat ze best lekker vonden.

De dag erna zijn Laura en ik met dezelfde Nederlanders en nog een meid naar Wat Pho en het Grand Palace geweest. Het is echt bizar hoe snel je mensen leert kennen. In het hostel zitten veel Nederlanders. Het is een prima hostel, alles is schoon en de faciliteiten zijn goed. Dit is echt een luxe vergeleken wat gaat komen denk ik maar het is goed voor in het begin. Thanks robin voor de tip;). De tempels en het paleis waren heel mooi. Om naar een tempel te gaan moet je wel je knieën en schouders bedekken. Daarnaast mag je ook niet met je voet wijzen naar een boeddha. In de avond zijn we nog een hapje gaan eten in China Town. Om hier te komen hebben we de tuk-tuk maar eens geprobeerd, leuke ervaring maar ook best gevaarlijk. Sowieso het verkeer hier is gevaarlijk. Zebrapaden gelden niet, je moet maar gewoon lopen en hopen dat ze stopen. Gekkehuis dus.

Op zaterdag zijn we met dezelfde groep en nog meer aanhang naar de Cloud 47 geweest. Een skybar in Bangkok waar je gewoon met slippers binnen mag, bij de andere mag dit namelijk niet. De drankjes waren hier ook niet duur en het uitzicht was geweldig. Toen we binnen kwamen, maakten we allemaal als een gek foto's en filmpjes, waar het personeel niet zo blij mee was. De meeste bestelden een cocktail, wat voor bangkok duur is maar voor Nederland normaal. Ik had een mojito van 7,50 dus dat is niet heel duur. Wel moet ik minder gaan vergelijken met Nederlandse prijzen, anders geef ik straks te veel uit haha.  In de middag hadden Laura en ik ook al de Co van Kessel tour gedaan en die was al prijzig voor een backpacker maar het was de moeite waard. Zo kwam je echt op plekken waar je normaal nooit zou komen. We fietsen door kleine straatjes en markten. Ik werd wel aangestaard onderweg door de Thaise en Chinese mensen. Een Chinese vrouw raakte mijn been aan onderweg en zei  "very white". Een begeleider (van de tour) had ook een lange trui en broek aan om niet bruin te worden. Njaa ik zou best willen ruilen hoor ;)

De meeste backpackers zijn allemaal alleen, wat ik knap vind want in veel situaties ben ik blij dat ik met Laura ben. We zijn echt een top duo, beide kunnen we niet zo goed kaart lezen haha maar het komt allemaal goed. De zondag zijn we weer samen met een andere meid naar de Chatuchak markt geweest. Nou die is zo groot dat je echt verdwaald maar zon leuke spullen. Helaas kwamen wij alleen voor handige spullen zoals slotjes en kabels. We hebben ons dus flink moeten inhouden maar beide zijn we ervan overtuigd dat we aan het einde van onze reis terug komen. Desnoods sturen we het op naar Nederland. Na de market hebben we lekker Pad Thai gegeten en hebben we de dag afgesloten met een heerlijke Thaise massage.

Vandaag zijn we nog naar het treinstation geweest om alvast kaartjes te kopen voor naar Chiang Mai. We maken wel eerst een tussenstop in Ayutthaya. Om naar het treinstation te komen namen we de taxi die ineens heel erg duur was vergeleken andere keren waar we hetzelfde of minder moesten betalen voor langere ritten. Je moet continue opletten of je niet opgelicht wordt en dat vind ik niet erg prettig. Je kan eigenlijk niemand van de lokale bevolking in Bangkok vertrouwen dus we proberen zoveel mogelijk aan andere backpackers te vragen. Op het trein station werden we ook weer naar een ander loket gestuurd voor buitenlanders. We zijn vervolgens gewoon bij het normale loket gaan staan omdat we het niet vertrouwden (we dachten daar moeten we zeker weer wat extra betalen). Bij dat loket konden ze goed Engels dus het blijft een beetje vaag. Wel gaf de man mij 100 Baht te weinig terug maar gelukkig lette Laura op. Langs het spoor is het trouwens net een kapsalon, echt heel grappig om te zien. De terugweg was ook weer bijzonder, we wilden perse goedkoop terug aangezien heen al best prijzig was. Toen hebben we maar een tuk-tuk genomen met een tussenstop. Dan zetten ze je bij een winkel af en dan moet je daar even rondkijken vervolgens krijgen zij daar benzine geld voor. Het was heel ongemakkelijk maar de rit was de helft goedkoper. Nou dit was het weer tot nu toe op naar het noorden. Daar ben ik echt aan toe na de drukte in Bangkok.

1. Elly:
    28 september 2015
    Hoi Chrisje, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Ook vind ik fijn om te horen dat je een goed team vormt met Laura. Ik lach nu al om je verhalen. Ik ben daarom ook benieuwd wat er nog komen gaat. Goede reis en we horen weer snel van je. Mama
  2. Addie:
    28 september 2015
    Echt wel ff wennen aan een andere cultuur dus!
  3. Shirley:
    29 september 2015
    Very white HAHAHA!

Veel plezier schat!!!
  4. Gregor:
    4 oktober 2015
    De eerste week zit erop. Klinkt allemaal goed. Veel plezier en geniet ervan.