From buckets and Full Moon party to juices and yoga

10 maart 2016 - Yangon, Myanmar

Na een lange wacht tijd op het vliegveld in Manila, vloog ik om 6 uur ik de ochtend naar Singapore. Gelukkig mocht ik van lieve vriendin Shirley haar Netflix account gebruiken en kwam ik de tijd door met "Orange Is the New Black".

Op Singapore moest ik drie uur wachten maar dat is geen straf. Je kan er tv kijken, winkelen, lekker eten en ze hebben een voetmassage apparaat. Hier maakte ik natuurlijk gebruik van, wel een beetje awkward als drie bewakers met je op de foto willen als ik daar mee bezig ben.  Nee opstaan hoefde niet haha, okeee wat zij willen.

In de middag kwam ik aan in Krabi en ik moest gelijk mijn vervoer regelen naar Koh Phangan. Dit kon snel en makkelijk bij het hostel. Thailand is echt het makkelijkste land om te backpacken,je krijgt een sticker op, ze pakken je tas en wijzen je de weg. Dat was wel even wennen na de Filipijnen, ook heb ik het idee dat in Zuid Thailand meer toeristen zijn dan locals.

Na amper geslapen te hebben, heb ik snel wat gegeten op de avond markt en mijn foto's geüpload. Daarna ben ik snel naar bed gegaan, want ik moest er alweer om zes uur uit.

Rond de middag kwam ik aan in Koh Phangan. Bij het inchecken moest ik een special talent op schrijven haha, weet ik veel. Ik verbrand snel was het maar geworden. Na wat uitleg zag ik Michelle weer. Dit is al haar derde full moon en ze besloot hem nogmaals te doen.

Ik verbleef in het hostel "The Dancing Elephant" en dat heeft mijn full moon echt compleet gemaakt. Onze kamer met 42 man was ook zo gezellig. Het lijkt helemaal niet zo groot door alle capsules. Michelle en ik hadden dan ook onze eigen hut.

In de avond was het dan gelijk feest. Het begon bij de The Dancing Elephant zoals alle komende avonden en daarna was het feest op het strand. Deze avond was voor mij geen latertje, aangezien we de dag erna de boot cruise hadden. Als ik een ding niet kan is het met een kater op een boot zitten.

De boot cruise was echt heel gezellig en het uitzicht was prachtig. We vaarden om Koh Phangan heen en aan de andere van het eiland stopten we op een mooi strand. Op de terug weg begon het feest pas, dans moves verzinnen hoefden niet want de boot schommelden zo erg dat alles van zelf ging. Het was ook de perfecte gelegenheid om meer mensen te leren kennen van het hostel.

In de avond was het weer feest en na het hostel was er een poolparty. Ik was niet van plan het water in te gaan maar Freddy, een jongen die al de 5de keer de full moon doet ging normaal nooit en nu wel. Dus besloot ik maar mee te gaan. Er gebeurt van alles in het zwembad maar ik hield me vooral bezig met "Chicken Fighting". Ik ging in de neck bij Simon (vriend Freddy) en duwen maar, tot mijn verbazing was ik toch best goed haha. Ik kwam ook weer een Argentijn tegen die ik uit Gili T  ken en ook al in Boracay zag. Echt grappig hoeveel mensen je weer tegen komt. Na het feest liepen we met een grote groep terug. We kwamen Tamir tegen, ook wel oogje genoemd.  Hij heeft een infectie van zijn oog en plak er elke avond een sticker op. Daarop tekent hij dan een oog in blacklight. Maar om terug te komen op het verhaal, twee Thaise mannen kwamen op hem af toen hij alleen was. Ze zeiden geef alles wat je hebt maar gelukkig had hij niets bij. Echt creapy, het is allemaal gezellig op de eilanden maar veilig dat weet ik zo net nog niet.

De volgende dag gingen een groot deel van het hostel naar "the Slip and Fly". Een glijbaan die je ver in de lucht schiet. Helaas is het niet de meest veilige glijbaan en gebeurden er wat ongelukken zoals een gebroken heup of voet. Gelukkig kwam ik er goed vanaf en kon ik naar de Jungle party die avond. Wat een feest was dat, het was wel super groot. Gedurende de avond wist ik een masker te bemachtigen waar Michelle en ik de grootste lol mee hadden.

En toen was de grote dag de full moon, met mijn bloemen krans, blacklight smink en trui was ik er klaar voor. Het was echt mega groot, er zijn ongeveer 5/6 stages waar ze verschillende muziek draaien. Overal verkopen ze buckets en er zijn genoeg gevaarlijke spellen zoals touwtje springen maar dan met een touw dat in brand staat. Het was echt een super leuk feest en ik kwam weer een aantal bekende tegen. Helaas was het dan ook de laatste dag van de Dancing Elephant family en moesten we de dag erna afscheid nemen van iedereen. Gek hoe snel je hier een band opbouwt met mensen.  Ik wil nog genoeg van de wereld zien dus ik kan ze altijd opzoeken.

Na 4 feestdagen en een rust dag besloten Michelle en ik op yoga kamp te gaan aan de andere kant van het eiland. Ik heb twee keer yoga gedaan in mijn leven dus ik vond het wel spannend. We deden het twee, drie keer per dag. Tijdens deze dagen aten we ook gezond en dronken we groente/fruit sapjes. Yoga was behoorlijk pittig en ik heb mijn spieren de afgelopen dagen gevoeld. Een aantal poses kan ik nog niet maar ik wil in Nederland het blijven doen. Het meditatie gedeelte vind ik ook prettig.

Wat trouwens echt grappig en een beetje gênant was, de derde dag onderweg naar yoga waren werden we gevolgd door een hond. Zoals gewoonlijk gaf ik de hond natuurlijk  aandacht. Alleen sinds toen volgden hij ons de hele dag. Hij kwam zelfs binnen bij de Yoga lessen en kwam naast me liggen of als ik in de kleermakerszit zat tussen mijn benen. Als hij niet binnen kon komen piepte hij heel de les. De leraren lieten hem dan ook binnen en dan ging hij rustig bij me liggen. In de avond begon ik me toch wel zorgen te maken. Op dat moment kwam er een vrouw naar ons toe en zij dat ze de hond kwijt was. De hond behoort tot het Japanse restaurant, de hond heet dan ook "Wasabi". De eigenaar is op vakantie en zij is de oppas (niet een hele goede blijkbaar). Gelukkig dat Wasabi een thuis heeft, vele honden hebben dit namelijk niet en ze zijn ook niet erg geliefd hier. Ik probeerde zelf een baasje te zoeken voor de lieve Wasabi. Wat me bijna gelukt was bij onze knappe yoga instructeur Ben haha. Maar goed het is allemaal goed gekomen!

Het was heerlijk om weer gezond bezig te zijn, maar na vier dagen misten we de party toch weer. Op naar Koh Tao dan maar! Op de boot wilde ik een insect van me afslaan en mijn zonnebril vloog zo het water in. Achjaa weer een reden om een nieuwe te kopen.

Koh Tao is een eiland boven Koh Phangan. We arriveerden en we gingen gelijk voor een Pai Thai en een feestje. De meeste backpackers komen hier voor een duikcursus maar er zijn genoeg andere dingen te doen. Een dagtrip naar het eiland Koh Nang Yuan, hier is ook het bekende viewpoint. Helaas waren ze bezig met de brug en was het te gevaarlijk om daar te komen. Je moest namelijk over rosten klimmen of over de brug waarvan de planken nog niet vast zaten. Blijkbaar was er een andere weg en dat hoorde ik later pas helaas. Koh Tao en het eiland hebben beide een mooi strand maar er zijn zoveel toeristen en dat is even wennen na de verlaten stranden van de Filipijnen.

Verder hebben we een hike gedaan naar het verlaten hotel, waar je een mooi uitzicht hebt en namen we deel aan de bekende pub crawl van Koh Tao. Glu onze roomie uit Koh Phangan deed ook mee. We kenden haar al uit Boracay. Het is klein, spontane, grappige Philippina die in de USA woont. Ze is 30 maar lijkt wel 23 jaar.

De pubcrawl was heel gezellig. We gingen naar verschillende barren waarvan een ladyboy bar. Hier gaven ze een geweldige show weg en Beyonce en Elsa van frozen waren van de partij. De mannen mochten aan het einde zich ook verkleden als een vrouw. Dit was Hilarisch! Daarnaast waren er ook een aantal spelletjes waarmee je prijzen kon winnen zoals een danswedstrijd voor een gratis scuba dive les. Het was weer een mooie avond!

Na Koh Tao besloten we naar Koh Phi Phi te gaan met onze kleine vriendin Glu! We namen de nacht boot wat goed te doen was met wat geschommel. We kwamen rond de middag aan en gingen gelijk door naar de pool party! Hier had je een goed uitzicht op het mooie strand van Phi Phi.

In de avond zijn we naar het Thai boxen gaan kijken. Dit was best leuk aangezien ik hier normaal niet zo van ben, maar een aantal Dancing Elephant members gingen dus besloten we om mee te gaan. Voor een gratis bucket kon je ook zelf de ring in met een vriend. Een aantal deden dit dan ook van onze groep.

Koh Phi Phi is een klein eiland. Glu wilden gaan hardlopen en toen zijn we samen het eiland rond gegaan. Dit is de eerste keer dat ik weer gerend heb, best erg eigenlijk. Ik ga het reizen super missen maar een beetje ritme is toch fijn.

Koh Phi Phi vind ik echt geweldig, een prachtig eiland met leuke feesten en ze verkopen goedkope sushi op straat. Daar was ik dan ook elke dag te vinden. Ook zetten ze mooie bamboo tattoos dus wie weet haha.

Het strand feest lijkt een beetje op een kleine full moon, vuurshows en spellen en verschillende stages. Daarnaast hebben we ook nog een Booze cruise gegaan met de D.E. groep. Het was echt leuk! We deden ons reddingsvest andersom aan als een luier en drijven maar met een biertje in de hand. We bezochten Maya Bay,  Viking Cave en Pileh Lagoon. Het water stond helaas te laag voor Monkey eiland dus daar zijn we later nog een keer terug gegaan. Een aapje sprong toen op mijn hoed, tijdens een selfie met een andere aap. Ik schrok er van maar gelukkig haalde een man hem van me af.

De dagen bestonden voornamelijk uit feesten en uitrusten op het strand. Het viewpoint hebben we ook nog bezocht. Helaas namen we hier afscheid van Glu en gingen Michelle en ik samen verder naar Myanmar. Wat een verschil met Thailand maar daar zal ik in mijn volgende post over vertellen. X