Tub squad present in Vang Vieng en Luang Prabang

19 oktober 2015 - Vang Vieng, Laos

Na twee en halve dag reizen waren we eindelijk aangekomen in Luang Prabang. We hebben toen eerst bij het lopend buffet gegeten voor 10.000 kip (iets meer dan 1 euro) en daarna hebben we met het clubje van de boot een drankje gedaan in Utopia. Dit is een echte backpackers spot. Het ziet er leuk uit met alle lichtjes en kussentjes.

De volgende dag zijn we naar de Kuang Si waterfall geweest. Dit is echt de mooiste waterval die ik ooit heb gezien. We zijn ook helemaal naar boven geklommen en hebben daar gezwommen. In de avond zijn we op stap geweest. Naast onze groep waren er helemaal geen toeristen. De locals vonden ons dan ook helemaal geweldig, iedereen wilden op de foto en dansen. Ze zien er allemaal uit als 16 maar de meeste zijn al rond de 22. Dit viel me in Thailand ook al op. Bij de ouderen kun je er wel 15 jaar bij optellen.  Wat ik echt grappig vind is dat de locals samen een grote bier  bestellen en het dan verdelen over een aantal kleine glazen met ijs. We kregen dan ook regelmatig een glaasje aangeboden.

De bikkels Laura, Fleur en ik zijn de volgende ochtend naar yoga geweest om half 8 bij de Utopia bar.  Even lekker ontspannen aan de Mekong rivier. Verder die dag zijn we een berg op geklommen waar een tempel stond met mooi uitzicht. Helaas hadden we alle dagen slecht weer in Luang Prabang dus al mijn dikke kleding heb ik al gebruikt.

Het is duidelijk te zien dat de Fransen veel invloeden hebben nagelaten in Laos. Ze verkopen baguettes en croissants, er zijn Franse restaurants en goede wijnen en veel mensen spreken Frans. Ik ben er blij mee door de lekkere broodjes die ze verkopen, al vind ik het wel jammer dat ik bijna geen Frans meer kan haha.

Vanaf Luang Prabang hebben we de mini bus genomen naar Vang Vieng.
Op het bord stond dat het 4 uur zou duren maar het waren er zeker 6. Gelukkig zijn we al een beetje gewend aan de cultuur dus we kijken hier niet meer raar van op.  In Vang Vieng kreeg ik wel steeds meer last van mijn rug. Het hostel waar in we verbleven wordt gerund door Vietnamezen. In de avond kregen we een kopje lotus thee aangeboden, wat ook helpt tegen verschillende pijnen en het is goed voor de stoelgang. Na de wonder thee ben ik als nog naar de dokter geweest omdat ik heel moeilijk liep en veel pijn had. De groep wilden die dag gaan tuben en ik wilde eigenlijk wel mee. Het is zo bizar hoe het hier gaat bij het ziekenhuis. Ik kwam aangelopen en alle dokters en zusters zitten gezellig samen te praten. Ik mocht een deel van mijn verhaal dan ook doen waar iedereen bij stond. Daarna zijn we toch maar even naar een kamer geweest. Waar hij na een keer drukken op mijn rug een recept uitschreef. Uiteindelijk kreeg ik flexy gel (een warmhoud gel) en ibuprofen, wat samen 1,75 euro kost. Uiteindelijk heeft het wel geholpen en ben ik toch mee gaan tuben.

Bij het tuben ga je van bar naar bar door het water in een band. Ze hadden bij de barren slushjes van verschillende smaken met vodka en/of malibu. Heel lekker! Bij sommige barren werden ook spelletje gespeeld zo als flip the cup.  Je moet dan je drankje opdrinken en dan zo snel mogelijk je beker op zijn kop krijgen met een hand. Ons team had gewonnen dus kregen we een gratis shot. Het was heel leuk, zo leuk dat we twee dagen daarna nog een keer zijn geweest. Het was heel anders dit keer maar net zo leuk. Dit keer waren het andere barren. In totaal zijn er namelijk twaalf maar doordat  andere jaren ongelukken zijn gebeurd mogen er per keer vier open. Ik heb samen met fleur geboxed op een houte plank boven een vieze water plas. Helaas had ik verloren en  ook bij stoelendans (maar dan met tubs) was ik niet goed. De eerste ronde lag ik er al uit haha.

In Viang Vang zijn we verder nog naar de Blue Lagoon geweest. Dit is een blauw meertje waar je in kan zwemmen ook kun je daar van een boom afspringen. Ook ligt daar de Tham Phu Kham grot en die hebben we bezocht. In de grot staat een boeda beeld wat mooi is om te zien. Voor de rest was het erg donker en waren er veel spinnen aanwezig.  Na het feestdorp zijn we vertrokken maar Vientiane, de hoofdstad van Laos.  Voor de laatste keer met de groep (tub squad onze naam haha) want dan gaat iedereen een andere kant op behalve fleur.  Ik laat snel weer wat weten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa noot:
    19 oktober 2015
    Hoi Christel wat fijn dat ik nu je verhaal weer kan volgen heel veel liefs en ik ga nog van begin afaan lezen
  2. Wilma galle:
    23 oktober 2015
    vind je verslag mooi maar heb er niet zoveel van mee gekregen.Begreep wel dat het gaaf voor Julie beiden.Ok meid ik sluit af hoop dat beiden heeeeeel goed uit kijkt.groetjes Frans en Wilma.