Ho Chi Minh, Dalat and Mui Ne

21 november 2015 - Hoi An, Vietnam

De eerste dag in Ho Chi Minh zijn we eerst gaan winkelen want na een paar maanden zijn we onze kleren toch een beetje beu. Ik heb een leuk broekpakje op de kop getikt en Laura een zwarte jurk. Haar oude was namelijk spoorloos verdwenen. Het blijft een mysterie!  Na een shopdag hebben we afgesproken met Boudie en Yll. We hebben gezellig samen gegeten en zijn de dag erna nog naar het War Museum geweest. Wat heftig is om te zien vooral dat de Amerikanen "Agent Orange" hebben verspreid waardoor er veel gehandicapten zijn bij de tweede en derde generatie.

Daarnaast hebben we wat sightseeing gedaan waaronder de Notre Dame en het Post office. Ook zijn we een skybar op geweest met een heel mooi uitzicht. De drank was alleen super duur dus zijn we snel gegaan na een foto. Jaaa that's the backpackers life!!

In de avond zijn we nog naar Chinatown gegaan, wat niet heel bijzonder was maar daar hebben we wel lekkere sushi op. Ik samen met sojabonen en een aardbeien smoothie. Ik was helemaal gelukkig!
In het hostel hebben we daarna nog een film gekeken. Een super zielige film maar het was wel even fijn om op de te bank hangen met een film. Dat mis ik echt!

De volgende dag was het weer een vroege ochtend en zijn we een kijkje gaan nemen bij de Chu Chi tunnels. Best indrukkend hoe het allemaal is gebouwd. Zelf kon je ook door de tunnels wat ik gedaan heb maar wel 20 m. Ik heb het niet zo op donkere kleine ruimtes.

Verder hebben we ook nog een excursie geboekt naar Mekong Delta. We hadden een vol programma. Het leukste vond ik met de bootje over de rivier. We waren met een groep van 5 Nederlanders en de rest van de bus zat vol met Vietnamese. Het was een leuke drukke dag en daarna zijn we weer terug gegaan Ho Chi Minh. Hier hebben we weer lekker Indiaans gegeten en een drankje gedaan. De stad Ho Chi Minh vind ik echt leuk en de mensen zijn aardig.

De volgende ochtend zijn we Mui He gegaan. Hier hebben we een dag bij het zwembad gelegen en de andere dag zijn we om 4 uur opgestaan om een tour met een jeep te doen. We werden als eerste naar de witte duinen gebracht waar je de zonsopgang kon zien. Het was echt heel mooi, dus het was de moeite om vroeg op te staan. Onderweg naar de rode duinen ben ik wel in slaap gevallen tegen een meisje aan bij ons in de jeep. Ik lag helemaal op haar maar ze zei helemaal niets. Laura moest heel hard lachen waardoor ik wakker werd en me kapot schaamde. Na een paar mooie foto's zijn we door gegaan naar het vissers dorpje. De mooiste schelpen liggen daar voor het oprapen en de mensen zijn hard aan het werk. Verder hebben we nog de fairy stream gezien. Hier loop je door een kleine rivier die omringd is door hoge zandsteenformaties. Dit vond ik niet heel bijzonder en daarom zijn we een mango passion fruit smoothie gaan drinken. De perfecte combinatie! In de avond zijn we nog uiteten en op stap geweest met een groepje. Het was heel gezellig. Een jongen van de groep komt uit Tilburg. Dit is al de vierde Tilburger die ik heb ontmoet, dan ben je zo ver van huis en toch kom je ze tegen.

Na een leuke stap avond hadden we om 7 alweer de bus.  Na een paar uurtjes slaap stonden we tien min te laat beneden. Gelukkig kwam hij ook iets later. In de bus maakte we kennis met Luke en Matt. Twee super aardige Engelse jongens waar we nog een stuk mee hebben gereisd. Na een rit van 5 uur kwamen we aan in Dalat bij het family hostel. Die zijn naam duidelijk waar maakt. Je komt binnen en wordt gelijk geknuffeld en krijgt eten van mama. In de avond eet heel het hostel samen en mag je voor 2 euro zoveel pakken als je wilt.  Heel gezellig ook op de slaapkamer want dan lig je met zijn 4e naast elkaar. In Dalat was het wat frisser dan in andere gebieden maar ik vond het heerlijk. Een dag hebben we sightseeing gedaan waaronder het Crazy House dat gemaakt is door Gaudi en een imitatie van de Eiffeltoren.

Ook zijn we gaan canyoningen in Dalat. Tijdens de uitleg dacht ik waar ben ik aan begonnen maar het was heel gaaf. Ook de 11 meter jump met aanloop heb ik gedaan. We hadden een leuk groepje en de gidsen: Mango, Chicken Man en Black Monkey waren ook super. Na twee dagen zijn we door gegaan naar Hoi An met een korte tussenstop in Nha Trang. Hier zitten veel Russen en er is niet veel te doen dus daarom hebben we deze overgeslagen. We hebben een open bus ticket en dit waren dus twee tickets. Alleen het ticket van Nha Trang naar Hoi An was niet goed bevestigd. Wel konden de we de bus nemen als we zouden bij betalen maar ik denk dat het gewoon oplichterij was. Wij voor ieder twee euro extra bijbetaald en een biertje gaan drinken op het strand. Daarna de nachtbus genomen, helaas hadden we kut plekken maarjaaa het is niet altijd feest! Ik had verder prima geslapen en we werden ook nog opgehaald door het hostel. De meeste bussen in Vietnam hebben trouwens wifi, wat echt fijn is. Hier aan zie je gelijk dat Vietnam wat luxer is dan bijv. Cambodja. Maar ik vertel volgende keer weer meer. Tot snel!!

1. Elly:
    3 december 2015
    Klinkt allemaal weer erg spannend, alleen vraag ik me af of je toch wel voorzichtig bent. Als ik lees wat je allemaal doet. ik weet dat je erg avontuurlijk bent en vooral van een uitdaging houdt, maar houd je wel de gevaren in de gaten? Die liggen in een klein hoekje. Dus schat, hier weer wat wijze woorden van je moeder. Love you, en ik wacht op je volgende verhaal.