Rainy days in Brisbane

23 oktober 2017 - Brisbane, Australië

We brachten de nacht door in Lamington, een van de mooie nationale parken van Queensland. De dag ervoor hadden we een informatie punt bezocht. Ze zeiden dat je in de nationale parken ook kan slapen voor een kleine prijs. Echt waar hadden we dat maar eerder geweten want de camping was prima, dichtbij de bezienswaardigheden en zelfs een warme douche.

Minder leuk was dat we wakker werden en regen druppels hoorden, want dat ging de hele dag zo door. We bleven eerst even in de Campervan hangen met een warme koffie en slaapzak over ons heen, want het was ook koud. De regen werd minder dus besloten Marjolein en ik toch een hike te doen.  We kozen voor de Morans Falls Track. In het begin gingen we rennen waardoor we het al gauw warm kregen. Het viel allemaal mee, het was zelfs heerlijk om te wandelen met dit weer en het uitzicht was ook nog prachtig.

Onderweg kwamen we nog twee dames tegen waar we mee aan de praat raakten. Zij vertelden ons dat er nog een Tree Top walk was. Het was ook een kleine route dus besloten we die ook te doen en namen we Ilse mee op sleeptouw. Je liep over een aantal bruggen door het regenwoud alleen was het mistig omdat je door de wolken heen loopt.  Op de terug weg liepen we langs een plek waar ze de papegaaien voeren, waar Ilse en ik  natuurlijk ver uit de buurt bleven.

Twin fallsHierna zijn we doorgereden naar Springbrook waar we ook overnachten. Springbrook National Park heeft adembenemende uitzichten, dicht regenwoud en prachtige watervallen. De Twin falls is een van die watervallen alleen waren het er geen twee omdat het droog seizoen is. Je loopt ook onder de waterval door maar de regenjas die ik had meegesleept was nu ook overbodig. Verder hebben we weer veel gewandeld en het waren hele mooie routes mede omdat je door rotsen heen loopt.

In de middag reden we nog langs Surfersparadise. Dit is de nummer een vakantie bestemming voor de Australiërs zelf. Hoge gebouwen, surfdudes, barretjes en Surfersparadisediversen stranden. Het was zeker de moeite om gezien te hebben. De dag was zo weer voorbij en daarom sloten we onze laaste avond in de campervan af marshmallows. Deze waren eigenlijk voor samen met een kampvuur aan het strand, maar deze hebben we helaas niet van onze to-do-list kunnen afstrepen.

Het was daarna tijd om de campervan weg te brengen en het  afscheid van onze Rabobank vriendin Marjolein kwam ook steeds dichterbij. Ik weet niet of ik dat al verteld had maar ze werkt bij een andere Rabobank, heel toevallig. We namen geen afscheid zonder goed te stappen en Pablo was ook in Brisbane dus die ging mee op stap. Er was een club naast het hostel en daar gingen we heen omdat het heel de avond zo hard regende. We hadden al even niet meer veel gedronken dus de goon voelde we al snel, maar het was weer een top avond. Mijn eerste kater in Australië was wel heftig dus zondag kwam ik niet verder dan mijn bed met Expeditie Robinson en de bar naast het hostel. Daar aten we nog een lekkere hamburger met friet op Marjolein's laatste avond.

De volgende dag gingen we nog winkelen en daarna namen we afscheid. Het was in het begin wel even raar zonder Marjolein omdat je toch een maand op elkaars lip zit. De eerste avond zonder haar aten we wel lekker kip haha. Ik ben echt blij dat we haar hebben leren kennen en ga er hopelijk nog zien in de toekomst.

Het regende elke dag super hard maar we moesten toch beginnen met onze Job hunt en dit deden we dinsdag in de bibliotheek. Daar hebben ze computers die je gratis kan gebruiken, heel fijn want zo konden we ook al onze foto's en filmpjes overzetten. Het was nog lastiger dan we dachten en we wisten totaal niet hoe we moesten beginnen.  We hadden een advertentie geplaatst  op Gumtree en we reageerden op advertenties. In de middag hadden we afgesproken met Pablo want hij ging de volgende dag ergens anders wonen voor werk. Hij sliep bij een vriend in een appartementencomplex en daar hadden ze een zwembad en jacuzzi, waar we zeker gebruik van hebben gemaakt. In de avond keken we nog een film op de bank met veel chocolade en dat was genieten.

De rest van de dagen waren we voornamelijk in de bieb. Ik besloot ondanks het slechte resultaat om backpackers te berichten die al farm work hadden gedaan en farm telefoon nummers op te zoeken om ze te gaan bellen. E-mailen is blijkbaar in Nederland meer een ding dan in Australië. Boeren hebben nog niet eens Whatsapp.
Ik had al eerder verteld dat ik een Australische simkaart heb maar dat ik er weinig mee kan. Ik heb hem toen in Ilse's oude telefoon gedaan en toen deed hij het wel. Ondanks ik er heel veel gezeik mee heb gehad en Telstra (provider) niet klantvriendelijk was, hebben we na een maand toch kunnen bellen (lang, saai verhaal ga ik jullie niet mee lastig vallen haha).

Uitzicht vanaf de brug in BrisbaneHelaas hadden we nog geen succes met het bellen. Vrijdag was het wel weer mooi weer dus besloten we de stadswandeling van het hostel te doen. We liepen langs de winkels en restaurants, door het park, south bank, over de bruggen met uitzicht over de rivier die door Brisbane loopt. South Bank is een mooi, rustig plekje dat ligt aan de zuidelijke kant van de Brisbane rivier. Je kan er zwemmen en zonnen aan de grote, mooie lagoon (zwemstrand) . Zelfs voor kinderen is er een aparte lagoon met speelapparatuur. Verder zijn er genoeg eetgelegheden, een bioscoop, mooie parken voor een bbq of wandeling en zelf een pagoda. Deze Nepalese peace pagoda heeft gedetailleerde, houten beelden kan ik je vertellen.

In het weekend zijn we nog een keer uit geweest in the Valley ( Fortitude Valley). Het is een plaats nabij Brisbane en staat vooral bekend om de cafés en nachtclubs en deze bevinden zich in een straat. Het was druk en overal stonden lange rijen om binnen te komen. Ons werd een club aangeraden en daar gingen we in de rij staan, ofja dat dacht ik. Het bleek achter af helemaal niet die club te zijn maar goed in de rij kwamen we aan de praat met een groepje meiden en een jongen. Zij hadden en vrijgezellenfeest en als ze floten moest iedereen naar de grond. Ik deed gezellig mee waardoor mijn rok scheurde.  No worries het was maar aan de zijkant dus ik kon vrolijk verder.

Bij de tweede club werd ik wel geweigerd omdat ik slippers aan had. Opzich best logisch maar heb naast slippers en hardloopschoenen nog niet wat anders nodig gehad.  In een stad is het wel fijn om mooie, dichte schoenen te hebben omdat het ook wel is koud is. Bijvoorbeeld nu ik Brisbane, dus ik ga binnenkort maar is kijken naar een paar multifunctionele schoenen.

Story BrigdeDe avond eindige hier maar het was al laat en de volgende dag gingen we toch naar naar Mount coot-tha. Daar heb je prachtig panorama uitzicht over Brisbane City en de omgeving. Het zonnetje was terug en we genoten van een ijsje oo het terras: Later die dag gingen we ook nog de Bavaria bar. Elke avond hebben ze daar happy hour en dan kost een groot biertje maar 5 dollar en dan heb je ook nog een geweldig uitzicht op "the Story Brigde".

Afgezien van het slechte weer en het werk zoeken hebben we toch wat van Brisbane gezien. Maandag gaan we namelijk al naar Byron Bay want zaterdag kregen we te horen dat we misschien bij cherry farm konden werken. Deze lag wel dichtbij Sydney en het plan was eigenlijk om rond Brisbane iets te zoeken omdat we nog wat plaatsjes wilde zien langs de kust voor Sydney. De man van de cherry farm was heel onduidelijk en we kregen hem ook niet meer te pakken om wat dingen te bespreken. We besloten daarom maandag alvast naar Byron Bay te gaan, dan hadden we dat alvast gezien. In de volgende blog zal daar meer over vertellen. Hopelijk komt die volgende week, ik heb toch minder rust dan ik dacht in Inglewood.

1. Opa noot:
    30 november 2017
    Weer een interessant verhaal weer een mooi tijd daar lieve groetjes