Roo's everywhere

1 oktober 2017 - Cape Hillsborough, Australië

Roo betekent Kangeroo, ook al spreken ze hier Engels ze hebben toch hun eigen woorden of afkortingen. Het liefst zo kort mogelijk heeft een Ozzie mijn verteld.
Hier een aantal voorbeelden:

• Kiwi:              Nieuw-Zeelander
  • Macdonalds: Maccas
  • Winegums:    Lollies
  • Hello:             G' day

En nog zoveel meer maar ken helaas nog niet alles. Na Airlie beach was onze eerste stop was Cape Hillsborough en dat was maar 1,5 uur rijden vanuit Airlie beach. Ik was er blij mee want ik was nogal moe van de avond ervoor. Het is een nationaal park dichtbij Mackay met een groot strand en leuke wandelingen.  Waar we in de middag een strand wandeling maakte tussen de rotsen

In de ochtend komen de kangeroos op het strand en kun je daar een prachtige foto maken. Dus de wekker ging om  4 uur  zodat we  de kangeroos konden zien bij zonsopkomst. Het was leuk om mee te maken en jullie kunnen met een deel meegenieten want er staat een filmpje tussen bij de video's.

Daarna vervolgden de reis naar Town 1770. Het was een saaie lange weg zonder muziek want de radio werkt niet op alle plekken. Overal lagen wel dode kangeroes langs de weg en soms wat andere dieren. Geen fijn gezicht kan ik je vertellen. Een van de reden dat we vooral niet in het donker rijden.

Ze rijden hier trouwens net als in Bali aan de "verkeerde kant" waar ik eigenlijk weinig moeite mee heb in de auto, maar zodra ik loop heb ik geen idee meer van welke kant de auto's nu komen. Het gebeurt ook  regelmatig dat ik aan de verkeerde kant van de auto wil instappen.

Onderweg maakte we nog een tussenstop voor de wc. Marjolein en ik waren al geweest en daarna ging Ilse die ineens een pad zag zitten. Ik had zelf door getrokken! van te voren  omdat ik al eerder filmpjes had gezien dat er  slangen en spinnen in de wc maar dat werkt blijkbaar dus ook niet. Ilse besloot toen voor de mannen wc te gaan maar daar zat een grote spin op de deur. Ze hield het toen maar even op.

Na vier uur rijden  maakte we een stop in Rock Hampton om daar te overnachten. Deze dag hadden we echt het kampeer gevoel want we waren keer op tijd op de camping. We konden dan lekker een boekje lezen en in het licht koken. Marjolein was nog steeds niet beter en eigenlijk ging het steeds slechter. Zij lag lekker met een matras buiten in de zon (zie foto).

De volgende ochtend ging de reis weer verder en kwamen we rond 11 aan bij Agnes water/Town 1770.  Waar we allereerst een dokter bezochten voor Marjolein. Het bleek dat ze een voorhoofdsholteontsteking had en kreeg daar antibotica voor.
Ilse en ik wilden graag de Scooter Roo tour doen. Een tour waar je met je leren jack als Harley Davidsons op een moter door de straten van Agnes Water en omgeving crosst.  We konden de tour helaas alleen dezelfde dag doen (zaterdag) want maandag moesten we weer door. Ik baalde daar wel een beetje van want ik had net veel gereden en was toe aan wat rust.  Gelukkig mochten we van het hostel douche en koffie pakken zodat ik wat wakker werd. Marjolein mocht daar lekker op de bank gaan slapen.

De tour is was heel leuk vooral met het jasje voelde ik me een echte bad girl haha. Onderweg stopten we op een aantal plekken waaronder  Paperbark forest. Een mooie wandeling van 400 meter, zelf voor Ilse onze hike lover was dit te doen haha grapje.

Halvewege de rit aten we wegdes met lekker veel saus aan de haven van Town 1770. Heerlijk!  Veel "1770" was er niet te zien en veel "town" eigenlijk ook niet. Dit dorpje heette oorspronkelijk Round Hill maar in 1936 is de naam veranderd in Town of 1770 omdat dit het tweede plaatsje is waar James Cook destijds voet heeft gezet in Australië.

Het leukste vond dat we zoveel kangeroos langs te weg zagen en ze sprongen ook met je mee. Alleen Ilse reed bijna een Kangeroo aan want hij wilde net oversteken, dus dat was wel even schrikken. We moesten de ruimte tussen de moters klein houden  maar dat had ze niet gehoord, maar goed Ilse en de kangeroo leven nog.
Tijdens zonsondergang reden we terug naar het hostel.  Mayo zag er al een stuk beter uit. We hebben toen  in het hostel gekookt en zijn daarna ergens op een parkeerplek gaan staan in een villa wijk. Toen we door de wijk reden zagen we een kangeroo van twee meter verstijft staan. Ilse dacht dat het een standbeeld  was maar toen de lichten voorbij waren begon hij ineens te springen, waar ik best van schrok. Ik dacht dat kan geen standbeeld zijn maar door dat je dan extra goed gaat kijken schrik je helemaal. Wel grappig dat die ook gewoon in de wijk zitten. Het was trouwens wel even spannend om de auto ergens te parkeren omdat ze op veel plekken boetes geven, maar het was goed gegaan. Er waren geen free camps in de buurt en het was al laat en we wilde niet veel betalen. Achjaa soms moet je zulke dingen gewoon doen we zijn al best braaf vind ik zelf.

De dag erna was het weer maar slecht en hebben we niet super veel gedaan. We zijn  opnieuw even rond gereden maar dan met de van  zodat Marjolein ook nog wat kon zien. Voor de rest van de middag hebben we de van bij het strand gezeten en zijn we lekker gaan lezen en luchen.

Toen kwamen onze Twentse vrienden weer tegen die waren lekker gaan surfen. Zij gingen aan het eind van de middag al verder en wij besloten mee te gaan. We hebben toen met zijn allen gekampeerd. Het was gezellig en ik lach me dood. Het accent maar ze zijn ook nog zo lekker jong en weten nog niet veel van koken. Feta wat is dat? En ze hadden linzen ipv van bonen gepakt haha. Joran raakte ook niet uitgepraat over de macaroni van zijn moeder. Als je mijn vorige blog hebt gelezen en foto's hebt gezien dan weet je hoe mooi de Whitsundays is. Zij wilde dit gewoon oversla of ja ze hadden er nog nooit van gehoord haha. Heerlijk het toeristische plekje aan de oostkust maar goed op ons advies toch maar gedaan en ze waren ons dankbaar.

De volgende dag gingen we door naar Fraser Island. De avond ervoor was het maar een regenachtige avond en de komende dagen zou het niet veel beter worden. De laatste keer dat hier geregend heeft is vorig jaar Maart, dus alle locals zijn er blij mee. Nou wij niet kan ik je vertellen. We gaan namelijk op  Fraser twee avonden kamperen in een tent en je gaat veel dingen zien. Maar goed snel meer over hoe dit is afgelopen! Xx

1. Oma:
    22 oktober 2017
    Fijn dat Jullie het heel leuk hebben maar blijf genie ten nu kun je het nog veel groetjes en een dikke Kus oma
  2. Elly:
    23 oktober 2017
    Ik heb weer genoten van je verhaal. Je maakt echt veel leuke dingen mee. Jammer dat ik er niet aangedacht het om een kaart bij je cameraspullen te doen. Ik was zo bezig met hoe ik het het beste kon verzenden etc. Ik was zelfs de afz. vergeten erop te zetten. Gelukkig zijn de spullen goed aangekomen. Geniet nog lekker verder en weer tot gauw. Kusje mama
  3. Opa noot:
    28 oktober 2017
    Hoi Christel weer een mooi verhaal wat een belevenis we wensen je nog een mooie tijd toe en kijk uit naar je volgende verhaal .
    Gefeliciteerd met jullie mam vrouwke .
    Liefs vanuit tilburg tante Marian