Reunion in Melbourne

13 januari 2018 - Melbourne, Australië

MelbourneNa zes dagen kamperen waarvan twee op een lek luchtbed, keken we uit naar een lekker bed in Melbourne. Dit was helaas niet het geval en verder was het hostel ook maar niets. We zaten ook in de achter buurt van Melbourne. Reizen met eigen vervoer is het beste maar in de steden is het dan wel lastig om gratis te parkeren dus kwamen we uit bij dit hostel. Na twee dagen besloten we toch te verplaatsen en gingen we naar een hostel bij St Kilda. St Kilda is de populairste kustbestemming van Melbourne en je hebt er een kermis en veel leuke restaurants en bars. Ik had er een vakantie gevoel en nee geloof me dat heb ik hier niet altijd haha!

We waren helemaal gelukkig en het hostel was gezellig en goed. Onze eerste avond was het Thrift shop avond. Ze hadden een verkleeddoos en daar mocht je kleding uithalen. Later op de avond was er dan een modeshow en dan kon je wat winnen. Wij hebben deze avond gewoon wat drankjes gedaan en gekeken. Overigens deden we wel mee met Raffels (radje draaien) wat ze ook die avond organiseerden. Voor een dollar kon je een ticket kopen en dan kon je ook wat winnen, maar helaas vielen we alle drie niet in de prijzen.

StreetartMelbourne is een leuke stad maar ik ben blij dat ik nog een dag hier heb, voor dat ik naar Nieuw Zeeland ga. We hadden twee dagen slecht weer en voor mijn gevoel heb ik de stad nog niet goed leren kennen. Van vele hoor ik namelijk dat het de leukste stad van Australië is.

Vlc libraryIn de dagen dat we er waren hebben we natuurlijk leuke dingen gedaan. Op onze eerste dag zijn we Melbourne doorgelopen en zijn we op zoek gegaan naar de kleurrijke street art. We brachten ook een bezoek aan de State Library of Victoria. De centrale bibliotheek heeft meer dan 1,5 miljoen boeken, waaronder dagboeken van de stichters van Melbourne en aantekeningen van Captain Cook (ontdekker van Australië). De bibliotheek is indrukwekkend en heeft een van de grootste dakkoepel ter wereld.

Brighton beachWe hebben ook een dagje op het strand gelegen en zijn een dag naar Brigthon beach geweest om de 82 gekleurde strandhuisjes te bekijken. Daarnaast zijn we een keer lekker uiteten geweest bij een Italiaans restaurant en zijn we op stap geweest.

Party with matt and lukeTijdens het stappen had ik afgesproken met Matt en Luke, twee Engelse jongens die ik heb leren kennen in Vietnam twee jaar geleden. Laura en ik hebben een stukje samen met ze gereisd en na Azie gingen zij naar Australie  Ze zijn hier sindsdien blijven hangen en mijn gevoel zegt dat ze ook niet meer terug gaan. We gingen naar verschillende leuke barren want zij wisten natuurlijk waar je moet zijn op zaterdagavond.  Het was een geweldige avond en we leerden nog twee andere Nederlandse jongens kennen. Het zit hier vol met Nederlanders maar er zijn nog meer Duitsers en Franse. De meeste Duitsters gaan voor de Universiteit nog een jaar naar Australie vandaar dat ze meestal nog jong zijn.

Brighton beachVerder heb ik ook nog een (leuk) nieuwtje, 29 maart ben ik weer thuis. In Melbourne heb ik mijn vlucht naar huis geboekt. Ik heb er veel zin in maar vind het ook erg jammer! Het liefst ging ik nog er week naar Azië (of reis ik nog jaren door) maar de vluchten waren prijzig. Natuurlijk ben ik wel heel blij dat ik Ronny weer ga zien en de rest van mijn familie en vrienden, maar nu nog twee maanden genieten. Ilse, trouwens een hele moeilijk naam om uit te spreken in Australie.  Jizzy, Elza, Ylze alles hebben we al voorbij horen komen, maar die weet nog niet wat ze doet.  Ze wil misschien nog naar Azië of meer zien van Australië.  Het kan eigenlijk alle kanten op en ik geef haar groot gelijk.

Zondag ochtend verlieten we Melbourne met een kleine kater en begonnen we al een klein stukje van de Great Ocean Road. Volgende keer meer!

1. Opa noot:
    26 januari 2018
    Weer een leuk verhaal om mee te genieten van jou avontuur .
    Denk dat er in Tilburg ook lieve familie en vrienden blij zullen zijn als je weer terug bent nu nog even flink genieten vrouwke
    Lieve groetjes vanuit tilburg🙋🏼‍♂️🙋‍♀️💋💋💋