Grampians and Birthday in Adelaide

22 januari 2018 - Adelaide, Australië

Joran, Ilse en ikNa de Great ocean road zijn we door gereden naar de Grampians. Onderweg zijn we langs een garage geweest omdat de auto eerder die dag niet meer starte. We hoefden maar twee uur te wachten en ze hadden ons afgezet in het centrum, waar we de tijd in de bibliotheek hebben doorgebracht.

WildlifeRond 17.30 reden we door naar de Grampians en de route was echt prachtig en we zagen kangeroos, herten en emo's. We kwamen net voor het donker aan en konden genieten van een mooie sterren hemel.

The PinnacleDe dag erna ging de wekker weer vroeg want we gingen een hike doen. Het werd ook ongeveer 40 graden dus nog een reden om op tijd te beginnen. Het eerste stuk was pittig want het pad leidt naar de top van Pinnacle lookout dus het was bijna alleen maar omhoog. Als je eenmaal boven bent is het zeker de moeite waard. Bij de lookout heb je een uitzicht over Halls Gap (dorpje in de Grampians) en Lake Bellfield maar ook kun je fascinerende rock formaties !! van dichtbij zien. Vervolgens ging het pad verder over, langs en door rotsen en dan kwam je uit bij de Grand Canyon (niet zo groot als de Amerikaanse haha). Ik zag iemand vloggen en ik dacht laat ik ook eens praten in mijn filmpje. Precies op dat moment gleed ik uit en viel ik. Top!

The BalconiesNa de hike (van drie uur) hebben we ons verwend met wat lekkers in het dorp en daarna gingen we door naar the Balconies. Het was op dit moment bloedheet en dit maakte de makkelijke, korte hike zelfs zwaar. Dit had wel een voordeel we hadden de plek voor ons zelf met een adembenemend uitzicht.

Mackenzie fallsToen was het tijd voor wat verkoeling en dat zochten we bij de MacKenzie waterval. Dat was het beste moment van de dag. We hebben daar best een tijd gelegen en gezwommen tot dat we honger kregen. Het was best lastig om te koken want we werden aangevallen door vliegen, vooral toen de tonijn open ging. Uiteindelijk toch iets ervan kunnen maken zonder extra proteïnen en het opgegeten in de auto. Het einde van de dag sloten we af met Baroka lookout, weer een plek met een fantastisch uitzicht.

Haigh's ChocolateNa de Grampians kwamen we aan in het bloedhete Adelaide. Ondanks dat zijn we even de stad in gegaan en hebben we bij China Town lekker gegeten. De dag erna zagen we Tessa weer, onze Tilburgse vriendin van de vila en besloten we een fiets te huren. We gingen als eerst naar de Chocolade fabriek voor een gratis tour en CHOCOLADE! Ik had wel zin in wat chocolade om de vieze smaak uit mijn mond te halen. Ilse wilde in de ochtend Vegemite uitproberen en ik besloot mee te proeven. Vegemite is een populaire Australisch broodbeleg. Het ziet eruit als een combinatie tussen appelstroop en chocopasta. Nou ik vond het smerig, het smaakte heel zout en bitter.

De tours zaten allemaal al vol dus hebben we daar een lange tijd op het terras gekletst met wat chocolade. We hadden namelijk genoeg bij te praten en het was ook te warm om te fietsen. In de avond gingen we op stap, al een beetje voor mijn verjaardag en daarom gingen we na de Chocolade fabriek naar de Central market om inkopen te doen. Het is een leuke markt waar je zelfs ook Nederlandse producten kan kopen, niet alleen kaas, maar ook Ruijter beleg. De sfeer op de markt is anders dan de rest van Adelaide. Ik zelf kreeg een beetje het gevoel of ik op een Aziatische markt rondliep. De markt is dicht op zondag en maandag en daarom was het fruit en groente heel goedkoop rond twee uur. We kochten ook kaas en gin, het is tenslotte voor mijn verjaardag.

Stappen HqNa lekkere maaltijd, wat borrels en hapjes gingen we de stad in. We gingen naar HQ een grote club met drie verdiepingen en verschillende soorten muziek. De sfeer kon beter want het was zien en gezien worden. Ik voelde met daar niet helemaal thuis met alle geplamuurde vrouwen op hoge hakken (te overdreven). Ik had lekker mij party jurk aan met sneakers. Hakken passen helaas niet in mijn Backpack en ik krijg hem nu al bijna niet meer dicht. Voor Nieuw Zeeland moet ik echt dingen gaan weggooien. Maar goed het was wel vet om in een club te zijn geweest.

Sunset on Glenelg beachZondag begon moeizaam maar we hebben best een actieve dag gehad, Ofja normaal lig ik voornamelijk op bed met een kater haha. We hebben de tram gepakt naar Glenelg beach en zijn naar de Bioscoop geweest voor Pitch Perfect 3. Het was zon leuke film en ik heb me dood gelachen. Na de film deden dronken we wat en deden we een strand wandeling tot dat de zon onderging. Weer een hele mooie zonsondergang en Ronny kon meegenieten want we gingen video bellen. Heel raar maar nu ik weet dat ik naar huis ga mis ik hem steeds erger. Heel veel zin om hem weer te zien.

Birthday dinerOp mijn verjaardag zijn we terug gegaan naar de Chocolade fabriek want we wilden het toch wel graag zien, daarna zijn we nog even de stad ingegaan. In de avond nam Ilse me mee uit eten naar een Indiaans restaurant. My favourite food! Het was wel weer anders dan ik gewend maar maar het was lekker en de bediening was super aardig. Ilse ging voor mij mee maar ze vond het heel lekker, ook al ziet het er niet zo uit he mam! We hadden ook een fles sparkeling wine besteld en daardoor werd het steeds gezelliger. Mijn verjaardag was top vooral het etentje vond ik heel leuk. Nogmaals bedankt Ilse!

Dit was het weer voor nu, toch best veel kunnen schrijven over een paar dagen. Volgende keer meer over Adelaide!

Baroka lookout en koken veel vliegen
Laaste

1. Elly:
    30 januari 2018
    fijn om te lezen dat je een fijne verjaardag hebt gehad. Het is ook goed dat je Ronny mist, dus nog steeds verliefd. Voor je het weet ben je weer thuis. Gaat nu heel snel. Geniet er nog van. kusje. mama
  2. Oma:
    3 februari 2018
    Ik hoor wel dat je het leuk hebt nog Elle weekjes Dan kan Ik je weer een lekkere knuffel Geven nog veel plezier daar lieve gr opa en Oma xx