First stop Bangkok!

10 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Daar gaan we weer op naar Bangkok zoals het vorige keer ook begon. Je zou denken dat het minder spannend zou zijn maar dat is het toch niet. Ik moet echt weer wennen en ook met je spullen inpakken en dat je het weer terug vindt. Soms vraag ik me af hoe ik het vorige keer allemaal hebt gedaan, maar dan zal het nu ook wel goed komen.

We hadden een vlucht met twee overstappen maar het ging allemaal best snel. Alleen op het vliegveld in Bangkok kwamen we erachter dat de backpack van Ilse er niet was. We hadden er al geen goed gevoel over omdat ze haar powerbank er nog uit moest halen. Dit moest bij de departures gebeuren en dan moest de tas opnieuw worden ingecheckt. Dit hadden we gedaan maar blijkbaar hadden ze hem niet naar het vliegtuig gebracht want daar lag hij nog. De zus van Ilse had namelijk KLM gebeld. Het was wel een opluchting dat we wisten waar hij was en hij zou de volgende dag al komen. We zijn toen naar het hotel gegaan en zijn daarna gelijk een Pad Thai gaan eten met een lekkere chang. Heerlijk! Zo lekker al dat thaise eten, echt een van de reden dat ik ook terug kom.

De dag erna was een rust dagje zodat we bij konden komen van de lange reis. Na een mango smoothie ging Ilse lekker naar de pedicure en ik ging vast aan het zwembad liggen. Het was wel echt zo warm dus ik lag meer in het zwembad dan aan de kant. Ik had me ook niet helemaal goed ingesmeerd want sommige delen waren best verbrand. Heel charmant! Niets voor mij om dit te laten gebeuren maar ik was denk ik iets te enthousiast dat ik er was.

In de avond zijn we nog naar een avondmarkt geweest waar bijna alleen maar locals waren. Super veel leuke eetkraampjes en barretjes en je kon er van alles kopen.

Op de derde dag zijn we nog naar Wat Pho en Wat Arun geweest. Wat Pho is de grootste en oudste tempel in Bangkok. In de tempel ligt een enorme liggende boedha van 46 meter lang en 15 meter hoog. Deze had ik vorige keer al gezien maar Ilse nog niet. Ik heb nu speciaal een goede camera gekocht dus die kon ik dan mooi uitproberen. Na de Wat Pho zijn we naar Wat Arun geweest. Deze lag aan de overkant van de Chao Phraya rivier dichtbij Wat Pho dus met de ferry waren we er zo. Wat Arun, de tempel van de Dageraad is eem 82 meter hoge pagode. De witgroene toren volledig versierd met duizenden bloemenmozaïeken die gemaakt zijn van porslein. We zijn de tempel opgeklommen en rond gelopen. Echt een prachtige tempel!

Wat we ook nog gedaan hebben is de Co van Kessel fietstour. Het blijft leuk want deze had ook al gedaan maar nu deed ik die van 5 uur inclusief lunch en boot tour. We fietsen door Bangkok waaronder China Town en oud Bangkok. China town is zo druk en je kan er van alles kopen. Het beste is om grote hoeveelheden in te slaan. Verkopers kopen dan ook meestal hier hun spullen in. Oud Bangkok is echt een stuk rustiger. De mensen die in China town werken wonen vooral in oud Bangkok (ook wel sleepingtown) omdat het hier goedkoper wonen is.

We bezochten ook een tempel waar we leerden over de drie manieren van begroeten. Je houdt de handen altijd bij elkaar maar je plaats de duimen op een andere plek. Bij de eerste manier zet je de duimen onder de kin dit gebruik je in de meeste gevallen. Bij de tweede manier plaats je de duimen onder je neus. Dit is voor ouders en grootouders en de laatste is voor de boedha. De duimen zet je dan op je voorhoofd. Voor de boedha buigen ze drie keer. Een keer voor de boedha, een keer voor zichzelf voor geluk en de laatste keer voor de monnik.

Tijdens de tour fietsen we ook nog langs rijstvelden en bananenbomen en bezochten we een kleine lokaalmarkt waar we verschillende lekkernij konden proeven zoals een kokoskoekje. Op de markt was een kraam waar je vissen en schildpadden vrij kon laten voor 50 cent. Heel apart maar we hebben twee schildpadden vrij gelaten maar ik durfde hem niet vast te houden. Het was een ander soort schildpad dan ik gewend ben met een lange snuit, dus liet ik hem maar vrij vanuit een emmer. Verder was er ook stevige monnik waar mensen mooie pakketjes met eten/spullen naar toe brachten. Op het einde besprenkelde hij ze met water en kon het ook niet laten om dit onze kant op te doen.

De lunch was ook heerlijk en daar kwamen we aan de praat met Sabine en Anna en je raad het nooit Nederlands. Zoals bijna iedereen die deze tour doet. Ze reisde beiden alleen. Anna kende mijn nog van de opleiding HOM (horeca ondernemer manager) want ze zat een jaar onder mij. Wat echt toevallig is! Ze had nu een half jaar stage gelopen in China en is kort even naar Thailand gegaan. Sabine had gewoon een paar weken vakantie in Thailand en woont in Eindhoven maar werkt in Tilburg. We zijn in de avond ook nog wat met ze gaan eten en borrelen. Ilse, Sabine en ik zijn ook nog even gaan partyen want dat hoort er bij op Koh San Road en het was tenslotte zaterdag. Al had het net zo goed maandag kunnen zijn want je hebt geen besef van tijd en dat geld hetzelfde voor Koh San Road. Zelf om 6/7 uur s'ochtends is er nog leven dan lopen er al monniken op blote voeten om eten te verzamelen.

We hadden ook nog afgesproken met een Thai die Ilse kende van de vorige keer. Hij gaf een ketting (geluks boedha) aan haar, super schattig. Alleen hij was niet zo lekker dus hij was snel weer weg. Verder was er ook nog een jongen die Ilse kende van Salsa Breez. Hij was met zijn vrienden op vakantie. We zijn met hen!! nog de club ingegaan na het feest op Koh San road. Het was een gezellige aparte avond laten we het daar maar ophouden.

De dag erna was dan ook vrij pittig vooral voor Ilse haha. Dus hebben we niet veel meer gedaan op een massage en een drankje met Anna na dan. Sabine was die was al naar huis. We moesten ook al om twee uur 's nachts de taxi nemen dus een rustige dag was prima. Het was leuk om hier weer even te zijn maar ik vond het ook prima om weer te gaan. Op naar Bali maar hier volgende keer meer over! Groetjes xxx

1. Gerard:
    20 augustus 2017
    Prachtig Christel! Ik krijg zin om ook weer terug te gaan !
  2. Corry:
    20 augustus 2017
    Super gaaf dames!! Geniet van jullie reis x
  3. Oma:
    20 augustus 2017
    Ik hoop dat je in Nederland goed getraind hebt met ons en Ronny anders kun je dit Niet vol Houden
    Maar we wensen jou een fijne tijd .blijf Niet te Lang web. Veel life's van Oma
  4. Elly:
    28 augustus 2017
    Dat is al meteen een goed begin. Ook wel grappig dat je zo ver weg, toch steeds mensen tegen komt uit de buurt en die je kent. Let goed op jezelf en geniet van de reis. Liefs mama