Touring with the campervan

21 september 2017 - Magnetic Island, Australië

Daar gaan we dan, na twee weken Cairns gaan we de oostkust verkennen met de campervan. Nadat we boodschappen hadden ingeslagen zijn we begonnen aan de reis. Ik als eerste achter het stuur, wat niet helemaal soepel ging. Ooo ik dacht dit wordt een ramp omdat ik al geen goede chauffeur ben. Gelukkig ging het al snel beter en waren we op weg richting Mission beach. Eerst gingen we wat bezienswaardigheden af waaronder Cathedral Fig, een 500 jaar oude, grote wurg boom en Lake Eacham. Dit is een helder, blauw meer tussen het regenwoud. Daarna zijn we nog naar twee watervallen geweest Millaa Millaa falls en Josephine falls. Bij Millaa Millaa falls is ooit een reclame van L'oreal opgenomen, dus veel mensen doen deze na door hun haren naar achter te zwaaien. Het waren allemaal fijne plekken om een middagje door te brengen maar omdat we 's middags pas konden vertrekken en een drukke planning hadden.  Het was even kijken en door, dat was wel minder. De campervan was ineens implusief dus nu konden we veel meer bekijken dan dat we hadden gedacht.

Bij de laatste waterval kon je van de natuurlijke glijbaan afglijden, dus dat hebben we dan ook gedaan. Het water was echt lekker en dat was dan ook gelijk de douche voor die avond. We proberen namelijk op gratis plekken te verblijven en daar zit meestal geen douche bij of je moet er voor betalen.  Maak je geen zorgen ik douche nog regelmatig. De meeste plekken zijn ook gewoon prima te doen. Bij onze eerste plek konden we gewoon stroom tappen. Of dat helemaal de bedoeling was denk het niet haha. Achjaa we konden ons eten lekker opwarmen en onze telefoons opladen, dus we waren gelukkige dames. Op het terrein was ook een wc aanwezig maar daar kwamen we de volgende dag pas achter. Bijna alle campings zit ook gewoon een goede wc. De eerste kampeer avond was geslaagd met een glaasje rode wijn want voordat we naar de camping gingen kwamen we nog een drive in tegen. Dat zie je veel in Australie je rijdt je auto naar binnen en dan kan je  daar alcohol kopen. In de supermarkt zie je namelijk geen alcohol ook geen flessen wijn. Op straat krijg je ook hele hoge boetes als je daar alcohol nuttigt.

Bij de drive in kochten we een fles rode wijn en goon. Goon is goedkope wijn uit pak. Wij kochten 5 liter voor 11 dollar, dus ideaal voor backpackers. We dachten namelijk dat het heel vies door de slechte verhalen maar op dat reisbureau hadden we er een op en dat was wel prima.

De volgende dag gingen we als eerst naar Mission beach, een super mooi lang strand. We lagen lekker een paar uur op het strand waar we skydivers konden zien. Dit gaan Ilse en ik ook doen maar dan op Airlie beach dan heb je uitzicht over de Whitsundays.  We vinden het allebei heel spannend dus we waren blij dat we hier nog niet hoefden. Rond de middag gingen we naar Paronella park. Hier heeft José Paronella (een spanjaard) een kasteel gebouwd. Dit was zijn droom en deze heeft hij waar gemaakt in een speciaal deel van Australie naast de Mena Creek Falls.  Naast een  kasteel bouwde hij daar ook picnickplek naast de waterval, een tunnel, bruggen en sportgedeelte(waaronder een tennisveld). Daaromheen plantte hij 7500 verschillende tropische planten en bomen.

We deden twee touren de middag en avond. In de avond is het super mooi want dan schijnen ze lichten op de waterval en het kasteel. Verder zagen we ook veel spinnen, een grote aal, rivierkreeften, schilpadden en vleermuizen. Bij de entree prijs kon je ook een nacht overnachten op de camping inclusief douche en wifi. Dus daar genoten we even van.

Onze volgende stop was Magentic Island maar daar tussen maakte we ook nog drie stops onderweg. Een daarvan was de Wallaman falls, een waterval van 268 meter. Dit is de hoogste, permanente single drop waterval van Australie. In het midden van de waterval zaggen we ook een regenboog. Ik vind het zeker tot nu toe de mooiste die ik in Australie heb gezien. Na Bali vielen de meeste watervallen een beetje tegen maar deze maakte het weer helemaal goed.

Daarna stopten we nog bij Crystal Creek deze stroomt door het Paluma National park.  Het is een rivier van 17,5 km lang. We zijn ook nog een deel van park doorgelopen. Het is ook weer een mooie plek waar je op een aantal plekken kan zwemmen en hiken. Na deze drukke dag (ook veel rijden) zijn we dicht bij Magnetic Island gaan staan zodat we de volgende dag vroeg de ferry konden nemen.

De eerste dag op Magnetic Island regende het helaas na 320 dagen geen regen op het eiland. We hadden een pakket geboekt bij het Koala Bungalow park inclusief hostel en tour. Deze tour hebben we deze dag gedaan zodat we de volgende dag het eiland konden verkennen. Met de tour gingen we verschillende dieren bekijken waaronder schilpadden, krokodillen, blue tong lizards, een Wombat en KOALA'S. Een Koala mochten we vasthouden dat was zo leuk ook al was het maar even.
De dag erna scheen het zonnetje weer dus hebben we een auto (4x4) gehuurd.  We zijn toen naar verschillende stranden geweest zoals Arthur Bay, Florence Bay  Radical Bay en Balding Bay. Voor de laatste moesten we een kleine hike doen vanaf Radical Bay  Een voordeel is wel dat er dan bijna niemand is. Het waren allemaal mooie stranden en op een aantal vond je veel rotsen. Ik wilde graag een foto op een klein, afgelegen strandje dus moesten we over de rotsen klimmen om er te komen.  Alleen op het einde was het eb en kon je er gewoon heen lopen haha, maar goed het was een leuke bezigheid. De wegen naar de stranden waren best lastig want soms zaten er diepe kuilen in de weg.  We waren dus wel blij met onze auto want de kampervan had dit niet overleefd.

Na de strandjes  zijn we nog Walliebies gaan voeren deze zitten tussen de rotsen dichtbij Geofrey Bay. Hierna wilden we de zonsondergang gaan kijken maar we moesten eerst de snorkelspullen terug brengen naar het hostel. Dat was wel jammer want daardoor waren we niet op tijd. We zijn de dag erna maar zonsopkomst gaan kijken en nogmaals terug gegaan naar de Walliebies. Nu kregen we wel alle aandacht en lusten ze zelf het Walliebie voer.  De dag ervoor kregen ze verse groente enz dus vonden ze ons minder belangrijk.  Een walliebie had zelf een baby heel schattig. I
Deze dag ervoor was Keno met ons mee.  Een Duitse jongen die in Melbourne zijn stage heeft gedaan. In de avond ging hij ook mee naar het hostel. Het was namelijk Pictionary day en dit keer wilde we wel een kan cider winnen. De dag ervoor speelde we namelijk Trivia en toen waren we bijna laatste. We kwamen er toen ook achter dat je met de team naam ook drank kon winnen dus deze keer probeerde we het met Barbies en Keno. Magnetic island staat bekend om de barbie auto's namelijk maar deze hebben we uiteindelijk niet gehuurd omdat die niet op alle wegen mochten rijden. Helaas hadden we deze avond ook geen prijs met naam als met het spel.  Maar we hadden ons beiden avonden zeker vermaakt, leuk dat ze het organiseren.

Voordat we gingen deden we de Fort walk. Hier konden we wilden Koala's spotten. Achter ons liepen gelukkige goede spotters want wij liepen de eerste gewoon voorbij. Dit was een kleine Koala echt schattig. Later zagen we er nog. Het was een leuke wandeling niet alleen voor de Koala's maar ook het uitzicht was mooi. De rest van de middag hebben we nog bij hostel doorgebracht want ze hadden ook een zwembad. In de avond hebben we de ferry genomen en zijn we terug gegaan naar onze vertrouwde kampervan.  We zijn toen op dezelfde plek gaan slapen als de vorige keer. De volgende dag gingen we verder op naar de Whitsundays. Daar zal ik volgende keer meer over vertellen. Tot snel weer!

1. Opa noot:
    7 oktober 2017
    Wauw Christel wat een mooi verhaal,je maak zo nog eens wat mee anders dan in ons zo(saai) rustig Tilburg.
    Ben erg benieuwd naar je volgende avontuur, geniet er van vrouwke.
    Lieve groetjes van ons
  2. Elly:
    9 oktober 2017
    Nou meisje, mooi en leuk verhaal weer. Ik vind het bijzonder stoer wat je doet. Blijf wel voorzichtig ik wil je graag weer heel thuis hebben. Geniet verder van je avontuur. Weer tot gauw. Kusje mama